Інтегроване заняття з музики "Весняна радість"

Автор: Galina опубліковано: 27-03-2012, 14:29, переглядів: 14238

0
Інтегроване заняття з музики "Весняна радість"
Музичний керівник Кутузова С.В.
Мета: Показати народознавчі традиції під час інтегрованих занять – інноваційні технології.
Програмовий зміст:

- розвивати інтерес дітей до пізнання музики як виду мистецтва, формувати естетичне ставлення до всього навколишнього;
- вчити слухати уважно і зосереджено класичний твір, визначати характер класичного твору, вміння висловлювати свою думку;
- розвивати творчу уяву, мислення. Збагачувати музичні враження дітей засобами ТЗН;
- розвивати співочі навички, домагатися виразності співу, вміння одночасно співати і виконувати нескладні музичні рухи;
- виявляти особистісну позицію в процесі перевтілення в сценічні образи, запам’ятовувати сюжетну послідовність, своєчасно включатися у дію драматизації;
- виконувати танцювальні рухи з характером і темпом мелодії;
- рухатись розкуто, виражати емоційний стан, почуття, діставати задоволення від самовираження в діях під музику;
- ритмічною музикою заохочувати дітей до виконання скоромовок, чистомовок;
- закріплювати вміння грати у оркестрі злагоджено, одночасно, точно передавати ритмічний малюнок мелодії; вчити розуміти диригентські жести;
- виховувати емоційне задоволення від музичного заняття, любов до прекрасного, бажання творити.

Діти заходять під музику до зали.
М.к.:
В цей ранковий добрий час, музика прийшла до нас
В нас енергію вселяє, на заняття надихає.
Подивіться, як багато гостей до нас завітало
Привітайтеся з ними.
Діти: Добрий день, чудовий день(в коло,з кола
Добрий день, веселий день (сідають)
М.к.: Так, дійсно сьогодні чудовий , добрий ,веселий день!
Бо надворі весна, тепло, співають пташки. Добре весною збиратися разом, співати, танцювати. Про весну чарівну розмовляти.
Звучить музика П. Чайковського «Пролісок»
М.к.: Прийшла весна , зелена красуня
Весела, щира, радісна, дзвінка
Бринчить струмком, відлунює піснями
Квітчає землю килимом вона.
То гріє вітром, то шумить водою,
То голосом пташиним гомонить.
Яскравим сонечком, блакиттю голубою
Веселим проліском у лісі аж бринить.

Яка чарівна музика лунає в нашому залі.
Що вона нам нагадує? Що ви уявили слухаючи її?
Діти: -Нагадує про весну, спів пташок, небо синє прозоре ,дзюрчання струмків, зелену травичку.
М.к.: Цей музичний твір називається «Пролісок» і написав його композитор П.І.Чайковський. Він дуже любив весну. «Весняна радість» - таку назву має наше заняття.
Про весняну радість ми можимо розповісти, проспівати, послухати музику.Уявіть собі ніжний,блакитний пролісок, який виглядає з-під снігу до сонечка, ми милуємося ним, першою зеленою травичкою, першим листочком на деревах
( діти слухають запис аудіо касети)
М.к.: Яка ця музика за настроєм?(радісна,ніжна,чудова,казкова, добра)
Весну прославляли художники, композитори,поети. І зараз ми послухаємо декілька віршів про весну.
(діти читають вірші)
М.к.: У першій мандрівці по лісу
Під першим променем ясним
Весна побачила підсніжник
Першу квітку весни (показую)
Вона прийшла до неї й запитала
Як тебе звуть квітко?
і вона заспівала їй
Про – лі – сок (співаю)
2
М.к.: Почувши її голосок, весна відчула, що вона в лісі на одна, а ви хочете проспівати своє ім’я проліску? (Так)Тож ставайте в дружнє коло (стають), зверніть увагу на співочу поставу.
Руки де у нас лежать?
Ніжки як у нас стоять?
Голосок щоб зберегти
Перед співом носиком вдихни (вдихають)
Добре молодці малята
Всі своє ім’я згадайте,
Його гарно проспівайте!
(по колу передають пролісок, співають)
Вправа для розвитку голосу « Ти назви своє ім’я»(метод ТРВЗ)
М.к.: Скільки чудових імен почув сьогодні пролісок і допоміг нам розігріти голосочки. Передамо нашому проліску своє тепло, добро, дружбу і заспіваємо для нього нашу улюблену пісню
« Весняний віночок» ( діти розходяться на півколо) (Звучить пташиний спів)
М.к.: Ось прислухайтесь малята
Вже співають пташенята
Час весну у гості звати,
З нею разом розмовляти.
А покличемо її закличкою?
Діти Прийди, прийди весно
Принеси нам жита
Принеси нам цвіту,
Ще й ранніх квіточок
Щоб сплести віночок
( під музику заходить Веснянка)
М.к.: Добрий день Весна - Веснянка
Веснянка Я вітаю вас усіх
Мене чекають всюди
Розглядають із вікна.
Я дарую радість людям.
Я дарую вам тепло
Щоб все радісно цвіло
Щоб малята всі раділи,
І пісні в садках дзвеніли.
Діти:, в коло всі ставайте
І веснянку починайте
Пісня «Дівчинка – веснянка» (діти сідають)
М.к.: Дуже раді тебе бачити.
Люба Веснянко,
Яка ти гарна чарівна
І віночок в тебе з квітів
Як у нашіх дівчат.
3
Веснянка Снравді схожі, але тільки на моєму стрічок немає.
М.к.: Не сумуй, Веснянко, зараз ми і тобі подаруєм такі стрічки.
Танок «Дівчата з стрічками»
(після танку дівчата по черзі дарують
Дівчата Блакитна – символ неба і води;
Зелена – відродження природи після зимового сну;
Жовта – життя і сонця;
Коричнева – символ землі;
Малинова – здоров’я;
Жовто-гаряча – символ достатку;
Червона – символ любові.
Веснянка Дякую, дівчатка, вам за стрічки. Мій віночок ще гарнішим стане. ( бере стрічки йде на сцену з нею герої казки)
М.к.: Вітайте цю гарну красу чарівну
Ласкаву і теплу бажану весну
Нам радісно весноньку разом стрічати
Ми будемо про неї казку розповідати.
(Звучить музика, відкривається сцена, на сцені лісова галявина, і з різних боків виходять Ведмідь, Лисиця, Їжак, Білка, Весна сидить посередині, звірі сідають на пеньочки навколо Весни)
Весна Здрастуйте! Цілий рік не бачились. Як провели зиму?
Їжачок Я спав,схуднув.
Білка У мене запасів було достатньо. Я не голодувала, зараз себе добре почуваю, мов-би і не було холодної зими.
Лисиця А я голодувала, лише мишей їла.
Білка Ти кожен день в селі курей ловила. Одного разу ледь жива пішла.
Їжачок Було таке пам’ятаю. Про тебе навіть загадки є.
Прийшла рижа птахівниця, курей порахувати.
Білка І я знаю загадку про тебе:
Хвіст пухнастий, жовті вушка
Вона жвава, як та мушка
Веселенька і хитренька
Невелика й немаленька
Курей вміє з сідел брати,
Щоб обід хороший мати.
Ведмідь А я прислів’я знаю: « Одна лисиця семеро вовків проведе.»
Лисиця Це не правда , мене всі обманюють. Ось ми минулим літом стали з братиком річковим раком навипередки бігти. Він вчепився за мій хвіст, а коли я прибігла, він зіскочив і сказав: «А я вже тут.»
Їжачок Михайлику! Розкажи, як ти весну ледве не проспав.
Ведмідь У гаю під кленом
Де струмок біжить
На траві зеленій
Задрімав ведмідь(показує)
4
Їжачок Сняться клишоногому
Кольорові сни
Повний горщик меду
Від щедрої бджоли,
Казанок малини,
Груші лісові.
Ведмідь А в барлозі вдома
Грались ведмежата
Розмовляли тихо,
Щоб не прокинувсь тато (показує на себе)
( швидко вбігає заєць, ховається за весну, за ним женеться вовк, Весна
загороджує йому шлях)
Весна Чого ти Вовче такий худий?
Вовк Я не їв чотири дні, побачив обід біля пенька (показує на зайця, який виглядає з-за Весни, трясеться)
Цей обід утік від мене.Яке нещастя, от біда.
Швидконога їжа утекла (тре живіт)
Весна Добре, всіх вас помирю
В ліс із вами я піду,
Заквітчаю ліс я зелом,
Щоб усім вам було весело.
І теплом звірят зігрію,
Пташкам пісень нових навію,
Тож у злагоді живіть
І природу бережіть
Діти з Весною співають пісню «Весняночка»
М.к.: Весна прекрасна йде по всій землі і прикрашає її квітами, ніжною зеленю, тож бережіть красу кожної квіточки, травиночки, комашки, не чіпайте їжачка і маленького жучка. І буде наша українська земля квітучою і завжди багатою.
Звучить вальс квітів П.І. Чайковського
М.к.:
Подивіться, яка чудова квіткова галявина. Візьміть собі квіточки, посміхніться.Ось тепер я дійсно бачу,що у вас гарний,
святковий настрій. Пригорніть ці квіточки до себе, зігрійте своїм теплом і аони оживуть у вашому таночку.
Танок «Вальс квітів»
М.к.: А тепер зберемо ці квіти в один букет на згадку про те, як гарно нам усім разом. (діти залишаються в колі)
Тепле радісне проміння
Ллється у віконце
Ми радіємо весні
Дякує за сонце
Бо прийшла весна малята
Щоб усіх вас звеселяти
І веселу гарну гру
Будимо ми грати
5
Гра «Навчи нас веселитись»
М.к.: На нашій чудовій галявині і не тільки гарні квіти,
там заховалися муз. Інструменти.
Ви музичні інструменти
Собі відшукайте
Весело грайте, дзвінко співайте
А я буду диригувати
І оркестром керувати.
Чистомовки під музику з грою на муз. Інструментах.
М.к.: Діти, ви любите грати в ігри?Давайте ми з вами пограємо у весняні ігри:
На-на-на – настала весна
Ок-ок-ок – розтанув сніжок
Ки-ки-ки – дзюркочуть струмки
Ки-ки-ки – прилетіли шпаки
Че-че-че – вода в річці тече
Ей-ей-ей – заспівав соловей.

Ось іде до нас весна
Все навколо ожива(сидять)
Травичка прокидається(піднімаються)
Квіти усміхаються( усміхаються)
Пташки прилітають (діти махають руками)
Діти вибігають(бігають по колу)
У садочку стрибають(стрибають)
На дудочках грають(грають
Квіти розквітають (розводять руки в сторони)
М.к.: Діти, а вам хотілося б намалювати весну?Скажіть , які кольори принесла з собою весна? Так, взимку було все сіре,біле, а настала весна і розмалювала природу. Колір природи побачив кожен з вас по своєму. Але не забудьте про світлі, ніжні кольори, тому що весна дуже ніжна пора року. Малюйте те, що вам більше за все подобається весною, нехай це буде ваша фантазія.(діти під музику малюють)
У ваших малюнках стільки краси і ніжності. Весною разом з природою прокидається і наша душа: ми мріємо про любов, про щастя. Сьогодні ми слухали чарівну музику П.І.Чайковського, співали гарні пісні, грали, і ми ще яскравіше відчули світло сонця, весняну радість.
І цій красі ми будемо радіти, тому що в нас ростуть чудові діти.
М.к.: Ось і добігає кінця наше заняття
Вже прощатися пора, буду я на всіх чекати
І за вами сумувати. До побачення( співаю)
Діти: До – по – ба – че – ння!

Категорія: Статті » Музичному керівнику

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.

Добавление комментария

Ім´я:*
E-Mail:*
Коментар:
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Питання:
Скільки буде 2+2 = ?
Відповідь:*
Введіть код: *