Можливості музичного виховання у розвитку креативності дитини.

Автор: Galina опубліковано: 27-03-2012, 17:50, переглядів: 4615

0
Можливості музичного виховання у розвитку  креативності дитини.
Музичний керівник Кутузова С.В.

Сучасний світ – це світ креативних особистостей, адже вершин у ньому досягають лише ті, хто мислить на ординарно, творчо, хто нестандартно підходить до розв’язання будь-яких проблем. Не випадково у базовій програмі розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» креативність вперше визначено, як одну із самих основних ліній розвинку. І хоча на формування креативної особи-стості впливає багато чинників, успіхів у цій справі можна досяг-ти, використовуючи засоби музичного виховання.
Умови для розвитку у дітей креативності можна забезпечити на музичних заняттях, під час гурткової роботи, на індивідуальних заняттях. Ще Василь Сухомлинський стверджував, що музика пробуджує енергію мислення навіть у найінертніших дітей. Музика формує художній смак, активізує потребу в неор-динарному мисленні, збагачує внутрішній світ, розвиває творчу уяву. А для дітей творча уява – одна з неодмінних умов форму-вання креативності. Педагогам необхідно правильно сприймати прояви дитячої креативності: не переривати їх критичним зау-важенням, негативними оцінками; натомість частіше створю-вати ситуації для вільного спілкування, обміну думками. Тому ставимо перед собою завдання – підштовхнути дітей до проявів ініціативи, вигадки, фантазії. Саме тому будую свою роботу за такою схемою БАЧУ-ЧУЮ-ТВОРЮ (танцюю, співаю, імпровізую)
На заняттях з молодшими дошкільниками постійно підтримую у них почуття нового. Досягаю цього, збагачуючи зорові, слухові, чуттєві враження дітей за допомогою репродукцій картин, ігра-шок, музичних інструментів. Це дає змогу зацікавити малюків, пожвававити заняття. Можливісь самому спробувати зіграти на дудочці, чи іншому музичному інструменті, підібрати малю-нок, що відповідає настрою музики, або «намалювати» прослу-хану мелодію викликає у дітей щирий інтерес до музики. Вони активніше залучаються до творчих завдань, залюбки виконують їх. Так музична вправа «В темнім лісі» ставить перед дітьми мистецькі завдання(акторські). Лисичка йде тихо, крадучись, ведмідь – сердитий, йде повільно, вовк – голодний, всіх лякає. Діти це показують рухами під музику, а далі вони можуть самі відтворити ці рухи і в самостійній діяльності під час ігор, драматмзацій.
З накопиченням в дітей досвіду і знань їхня творчість урізноманітнюється.Вихованці середніх груп залюбки створюють музичні
образи. Діти по черзі передають настрій казкових персонажів. «Зайчик у Лізи веселий, легко танцює, а у Нікіти зайчик сердито стрибає і сильно тупоче ніжками.»
У ході занять часто використовую прості, короткі загадки та вірші,на які треба реагувати рухами, жестами. Багатий матеріал для інсценізації дають народні пісні, приспівки, забавлянки, заклички. Набутий на музичних заняттях досвід інсценізації фольклорних творів сприяє творчому наповненню повсякденного життя дітей. Так, наприклад,заклички «Іди,іди дощику», «Вийди, вийди сонечко» є природним емоційним відгуком малюків на явища погоди. Виконуючи знайому дітям пісню, зупиняюся наприкінці, не завершуючи мелодію – діти доспівують її самі. Вокальні навички дошкільників удосконалюються під час складання мелодії на слова «ля-ля-ля», і під час приспівування свого ім’я.
Велике значення у розвитку творчих здібностей мають музич-но-ритмічні вправи. Демонструючи характерні рухи, певного пе-рсонажу, діти під супровід відповідної музики передають особи-воті його поведінки. Наприклад, танок ведмежати – незграбний, зайчика – жвавий, сніжинки – ніжний.
Існує ще чимало цікавих і ефективних методів та прийомів, що сприяють розвитку креативності у малят. Головне, що викорис-товуючи їх, ми усіляко підтримуємо прояви дитячої творчості – навіть найпростіші, визначали знахідки дітей – нехай і незначні, цінували їхні особисті думки – навіть найнаївніші. Ось що стиму-лює розвиток креативного підходу до навколишнього світу.

Категорія: Статті » Музичному керівнику

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.

Добавление комментария

Ім´я:*
E-Mail:*
Коментар:
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Питання:
Скільки буде 2+2 = ?
Відповідь:*
Введіть код: *