Самоаналіз Матеріально-технічне та медико-соціальне забезпечення дітей ДНЗ № 14»

Автор: Galina опубліковано: 22-02-2013, 16:22, переглядів: 10653

2
Матеріально-технічне утримання:
Комунальний дошкільний навчальний заклад №14 «Дзвіночок» розташований в типовій двоповерховій будівлію Проектна потужність дошкільного навчального закладу № 14 складає 222 місця. Заклад розрахований на 12 груп, на час перевірки функціонує 8 груп.
Вивільнені приміщення, з метою здійснення повноцінного всебічного освітнього процессу, переобладнано під кабінети:
• 1 групове приміщення – спортивна зала, та кабінет з безпеки та охорони життя і здоров»я дітей;
• 1 групове приміщення – методичний кабінет та центр художньо – естнтичного розвитку дітей дошкільного віку;
• 1 групове прміщення – медичний центр з фітобаром та кабінет психолога
Дошкільний навчальний заклад № 14 «Дзвіночок загального типу має приміщення різного призначення, всі вони використовуються за напрямком діяльності. Приміщення розподілені за своїм функціями: навчальні, медичні, адміністративно-господарські.
Навчальні приміщення:
8 групових осередків для дітей дошкільного та раннього віку. Групові осередки для дітей раннього віку розташовуються на першому поверсі, для дітей дошкільного віку – на першому та другому. До складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет, буфетна. В групових приміщеннях розміщені столи, стільці для дітей, шафи для зберігання іграшок, будівельних матеріалів, полички для книг, куточки природи. Дитячі меблі міцні, стійкі, без гострих кутів, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу, дзеркало та лави. Усі приміщення пов’язані між собою та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дошкільниками відповідно чинних програм, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.
Музична зала. Приміщення використовується для проведення щоденних занять, свят та розваг, дозвілля з музичного виховання відповідно з розкладом занять та планом роботи закладу. Музична зала забезпечена музичними інструментами, необхідними меблями, дидактичними посібниками та музично-дидактичними іграми у відповідності до «Типового переліку обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу». В залі є фортепіано, синтезатор, акордеон, телевізор LG, МП-3 плеєр, два музичних центри, набір CD-дисків, касет с записами класичної та сучасної музики, ноутбук, екран), набір музичних інструментів для оркестру. В музичній залі представлені сучасні технічні засоби навчання: мікрофони, музичний центр, магнітофон, у тому числі і нетрадиційні дитячі музичні інструменти, обладнання для світових ефектів. Для задоволення потреб художньо-естетичного нахилу є різні види театру: ляльковий, пальчиковий, тіньовий, настільний
Фізкультурна зала. В ДНЗ функціонує спортивна зала, яка обладнана необхідним спортивним інвентарем відповідно до вимог програми: «шведська стінка», мати, обручі, лави, ребристі дошки, дуги,м’ячі, мішечки з піском для метання, кеглі, кільцекиди та матеріал для нетрадиційних видів оздоровлення дошкільників Приміщення використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров'я, ранкової гімнастики тощо відповідно із розкладом занять та планом роботи заклад
Кабінет практичного психолога. Містить пов'язані між собою навчальний та робочий кабінети. Використовується для проведення занять з психопрофілактики, психокорекції, психодіагностики з вихованцями закладу та їх батьками, зі співробітниками.
Художня студія
Щоб діти мали можливість вибирати художні виражальні засоби, в нашому дошкільному закладі № 14 «Дзвіночок» існує вдало обладнана постійно діюча художня студія «Зорепад творчості», керівник студії Сокирко Н.В. Цей розвивальний центр відкрито з метою забезпечення різнобічного розвитку особистості дитини, створення сприятливих умов для розвитку творчості особистості дитини, шляхом виявлення задатків, нахилів, здібностей, ранньої обдарованості та впровадження передового педагогічного досвіду, новітніх технологій, особистісно - орієнтованого підходу для самовираження дитиною свого внутрішнього «Я».
Вся площа цієї кімнати поділена за тематичними блоками:
• Фантазуємо разом;
• Жанри живопису;
• Види образотворчого мистецтва;
• Твого народу ремесло;
• Майстри вознесенщини.
Блок «Фантазуємо разом» створено з метою допомогти дітям повірити, що вони здатні фантазувати, вигадувати і втілювати плоди своєї уяви в творчих роботах з образотворчої діяльності.
Блок «Жанр живопису» вміщає в собі картинну галерею за різними жанрами (портрет, пейзаж, натюрморт) з інформаційною довідкою та методичними рекомендаціями. Діти знайомляться з творами видатних художників: І. Шишкін, С. Шишко, І. Левітан, Т. Яблонська, І. Грабар, О. Савасов та інші.
Блок «Види образотворчого мистецтва» допомагає вихователям знайомити дітей з архітектурою, скульптурою. Вся наочність цієї теми зібрана у вигляді альбомів із зображенням архітектурних споруд, скульптури різних форм з інформаційними додатками.
Блок «Твого народу ремесло» вміщує в собі зразки петриківського, опішнянського, косівського та яворівського розписів. Народні художні промисли України подані у вигляді керамічних виробів, дерев’яних скульптур малих форм, декоративно розмальованих панно. Цікавим видом роботи є створення центру «Народна іграшка», де вихователі мають змогу ознайомити малюків з яскравим різновидом декоративно – прикладного мистецтва створеного майстрами Опішні, Косова та Яворівщини. Народна іграшка в дитячих руках є тією ниточкою, яка з’єднує людину з історією її Батьківщини. Вона оригінальна і неповторна, збагачує душу і тішить тіло.
Великий інтерес та цікавість проявили вихователі і батьки в створенні блоку «Майстри вознесенщини», де діти знайомляться з вишивками рідного краю, лозоплетінням, керамічними виробами, та поробками зі шкіри. Чудові витвори майстрів приваблюють і захоплюють малечу, більшість із них цілком доступні дитячому сприйманню, особливо ті, що втілюють традиції митців рідного краю і зустрічаються дітям старших років, оточують їх, прикрашають побут. Яскрава і блискуча кераміка, барвисті вишиванки, чудові.
Різноманітна робота по впровадженню в практику авторських методик, інноваційних технологій: Л. Шульги, Г. Підкурганої, Т. Камарової, О. Дронової, В. Котляр, дає підставу стверджувати, що використання нетрадиційних методів на заняттях образотворчою діяльністю позитивно впливає на розвиток творчих здібностей дошкільників, їх активності, ініціативності.
Методичний кабінет є осередком здійснення навчально-виховного процесу та роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі є методичний кабінет, програмово-методичне забезпечення якого відповідає сучасним вимогам та нормам.
Методичний кабінет забезпечений дитячою та методично літературою відповідно переліку програм та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України згідно наказу № 1/9-382 від 21.07.2004 р. книжковий фонд бібліотеки поділений на чотири підрозділи: методична література з каталогом по розділах програми; журнали, газети з каталогом статей з актуальних питань дошкільного виховання; дитяча література (збірки казок, твори українських класиків, дитячих поетів і письменників); новинки методичної літератури.
Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані за розділами програми, розташовані для зручного використання, що відображено у паспорті методичного кабінету ДНЗ № 1. Окремими розділами виділено нормативні, директивні документи, інструктивно-методичні матеріали Міністерства освіти і науки, обласного, міського управління освіти; документація вихователя-методиста; матеріали атестації працівників; співпраця зі школою, родиною, педагогічна пропаганда.
На виконання наказу МОН України від 11.09.2002р. та відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах» методичний кабінет оснащено комп’ютером, відеомагнітофоном, ксероксом, принтером.
Для реалізації одної з основних функцій роботи методичного кабінету – забезпечення комплексного творчого процесу, під час якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників, оволодіння ними ефективними формами і методами роботи з дітьми, створено каталоги: дитячої художньої літератури, пізнавальної літератури, дидактичних ігор, сюжетно-рольових ігор,
періодичних видань, книга обліку іграшок та посібників, книга отримання та видачі посібників, окремо створено картотеку демонстраційних картин.
У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, муз керівників. Це тези, реферати, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, зразки планування, проведення тематичних тижнів та декадників, методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження відповідності знань дітей програмовим вимогам для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи.
У методичному кабінеті регулярно організуються виставки, як епізодичні так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Вивчаємо педагогічну спадщину», «Готуємось до огляду-конкурсу».
У дошкільному закладі складений графік роботи методичного кабінету, окремо визначені дні та години для індивідуальних консультацій.
Матеріали методичного кабінету ефективно використовуються педагогами під час навчально-виховного процесу.
Зміст та ефективність роботи педкабінету.
Педагогічний кабінет закладу є центром методичної роботи, здійснює навчально-методичне забезпечення педагогічного процесу.
Оформлення та оснащення педагогічного кабінету відповідає сучасним вимогам.
В наявності нормативно-правові та інструктивно-законодавчі, концептуальні, урядові документи, наукова література, всі періодичні видання з дошкільної освіти: - Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства»;
- Конвенція про права дитини;
- Інструкція «Про ділову документаціяю в дошкільних закладах»;
- Типове положення «Про атестацію педагогічних працівників України»;
- Положення «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»;
- Концепція громадського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
- Інструктивно-методичний лист «Про планування освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі»;
- Інструктивно-методичний лист «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах»;
- Інструктивно-методичний лист «Рекомендації щодо календарно-тематичного планування навчально-виховного процесу в ДНЗ»;
- Концепція екологічної освіти України;
- Типовий перелік обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах, тощо.
В достатній кількості навчально-наочних посібників, ТЗН тощо. На виконання наказу МОН України від 11.09.2002р. та відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах» методичний кабінет оснащено комп’ютером, відеомагнітофоном, ксероксом, принтером.
Насиченість та змістовність матеріалів методичного кабінету дає можливість ефективно проводити інформаційно-довідкову роботу, педколективу самостійно підвищувати й удосконалювати фахову майстерність шляхом впровадження в практику роботи досягнення науки, ППД, новітніх педагогічних технологій.
Складовою діяльності педкабінету е методичний куточок, до якого входять: - Інформація про річні завдання, шляхи їх вирішення;
- Інформація про семінари-практикуми, плани роботи творчої групи;
- План роботи закладу на поточний місяць, де вміщено інформацію про проведення методичних заходів в закладі, місті;
- Атестаційний куточок;
- Стенд «Готуємось до педради».
Відповідно до вимог оформлені довідки та накази по тематичних перевірках, матеріали семінарів-практикумів, тематичних декадників, тижневиків, що проводилися.
Методична література ( в достатній кількості) зберігається у шафах за розділами програми. Так само в пронумерованих папках зберігаються розробки занять, свят, розваг та інших видів діяльності дошкільників. Матеріали на запити сьогодення зберігаються у пронумерованих папках і висвітлюються у експозиціях спеціально облаштованих тематичних виставок.
Невід’ємною складовою роботи кабінету є ведення та постійне поповнення змісту паспорта методичного кабінету ( по розділах програми), що дозволяє педагогам витрачати менше часу на пошуки відповідних матеріалів для занять.
Зібрано велику кількість матеріалів для роботи з батьками: методичні рекомендації, зразки папок-пересувок, тематика консультацій та бесід, рекомендації щодо проведення інтерактивних форм роботи з батьками.
Приміщення методичного кабінету використовується для проведення відповідної роботи з педагогами закладу.
Медичні приміщення:
Блок для надання медичних послуг, який містить 4 не пов'язані між собою приміщення: робочий кабінет медичних працівників, процедурний кабінет, кабінет для фізіолікування і ізолятор та фітобар,Усі приміщення використовуються для надання медичних послуг вихованцям закладу.
Медичне обладнання знаходиться в робочому стані та використовується за призначенням:
- сухо-жарова шафа;
- кварцова лампа «О-145»;
- кварцові лампи (загального опромінювання);
- апарат УВЧ – терапії ;
- апарат ультрафіолетового опромінювання носа і горла ОУФну;
лампа «солюкс» ЛСН – 1м.
- Інгалятор для утримання 1 дитини
- ультразвук
Медичний центр утримується в належному стані і відповідає сучасним вимогам до оформлення. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. Забезпечений проточною гарячою водою, холодиьником та сучасними меблями.
Кабінет охорони життя та здоров»я дошкільників Містить матеріали та стенди для ознайомлення дошкільників з правилами безпечної поведінки. Надаємо інформацію про створення максимально безпечних умов перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку (правила особистої безпеки та безпеки оточуючих, дії в екстремальних ситуаціях тощо). З його допомогою вихованці отримують нові і повторюють вже знайомі правила з безпеки життєдіяльності.
Адміністративно-господарські приміщення: харчоблок, пральна та гладильна кімнати, кабінети кастелянки, завідувача господарства, кабінет головного бухгалтера, кабінет завідувача.. Пральня обладнана спеціальним технічним обладнанням:
- пральна машина – 2шт;
- центрифуга – 1 шт;
- сушильний барабан – 1шт
- котел – 1шт;
- сушильна шафа – 1 шт.
У закладі є необхідна кількість інвентаря, який промаркований та використовується за призначенням, постійно поповнюється, оновлюється.
Будівля знаходиться у належному стані і відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Щороку проводиться поточний ремонт усіх приміщень, промивання системи опалювання, ревізія вентиляційних та каналізаційних систем. Встановлено лічильники електричної енергії, газу та водозабезпечення,
Харчоблок забезпечений необхідним технологічним обладнанням, витяжною вентиляцією. Встановленно фільтр для очищення питної води.
Підвальне приміщення відповідає санітарним та протипожежним нормам і знаходиться в належному стані. Проведено капітальний ремонт водопостачання та каналізації, проведена теплоізоляція труб опалення.
В дошкільному закладі є в наявності протипожежний інвентар, пожежний щит, вогнегасники, створена комісія з протипожежної безпеки. Вчасно проводяться інструктажі. Працівники дошкільного закладу дотримуються Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей.
Систематично ведеться облік майна, списання проводиться згідно з чинним законодавством.
Всі кабінети і обладнання ДНЗ знаходяться в робочому стані, щорічно проводиться обстеження і складаються акти-дозволи для роботи з дітьми в навчальному році. Помешкання оформлені з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, мають естетичний вигляд, оздоблені кімнатними рослинами, панно, картинами.
Щороку здійснюється косметичний ремонт вікових груп, внутрішніх приміщень – коридорів, сходових маршів, методичного кабінету, кабінету психолога, музичної зали, спортивної зали, балконів та інших приміщень закладу.
Територія закладу має огорожу по всьому периметру. Кожна група має окремий ізольований майданчик з тіньовими навісами та зеленими насадженнями. Майданчики для дітей раннього віку знаходяться в безпосередній близькості від входу в приміщення.
На спортивному майданчику знаходяться: футбольне та баскетбольне поле, яма з піском для стрибків, фізкультурне обладнання для виконання основних рухів.На території закладу обладнане автомістечко для вивчення дітьми правил дорожнього руху.
Стан матеріально-технічної бази
Стан матеріально-технічної бази закладу відповідає вимогам. В цьому навчальному році адміністрацією закладу за планом реконструкції була проведена робота по покращенню стану території закладу: додаткове озеленення, частковий ремонт і пофарбування малих архітектурних форм. Проведений капітальний ремонт групових приймальних кімнат, косметичний ремонт групових приміщень та кабінетів, оновлений дизайн окремих груп
Адміністративно-господарська діяльність здійснювалася відповідно з річним планом роботи. Протягом року контролюється освітньо-виховна робота; проводиться системний аналіз комплектування закладу дітьми, своєчасно ведеться підготовка документів до організованого початку навчального року; проводиться тарифікація педагогічного персоналу; своєчасно надаються звіти. Адміністрацією щоденно контролюється економія електроенергії, води та стан майна, обладнання, приміщень, території закладу. Уся діяльність персоналу регламентується наказами по закладу.
Питання, які пов’язані з охороною праці, профілактикою травматизму, проблемами цивільної оборони, охорони життєдіяльності дітей, санітарних правил утримання приміщень, збереження майна закладу та дотримання здорового психологічного клімату в колективі вирішуються оперативно з урахуванням проблемних запитів.
Виробничі наради з педагогічним персоналом проводяться щовівторка; з технічним персоналом, з медичним персоналом та адміністрацією - один раз на місяць. Загальні збори колективу проводяться два рази на навчальний рік. Крім того протягом року в закладі проводяться кілька святкових загальних зборів трудового колективу, які присвячуються ювілейним та професійним святам.
Засідання ради, піклувальної ради, батьківського комітету закладу, загальних батьківських зборів, групових батьківських зборів проводяться за річним планом та оперативно за потребою.
Навчальне обладнання. Дошкільний заклад на 100% обладнаний відповідно до потреб. Стан збереження майна є належним та відповідає нормативно-правовій базі. Заклад обладнаний меблями відповідно до потреби. Стан збереження меблів задовільний.

Робота по зміцненню матеріально - технічної бази ДНЗ
Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника так, як на вирішення його потрібні кошти .
Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису, сформованого Вознесенською міською радою. Фінансові асигнування на 2012 рік заплановано лише на захищені статті і лише частково на утримання дошкільного закладу.
У звітному періоді за кошти місцевого бюджету було придбано:
Холодильна камера - 1х9000грн
Значна кількість матеріальних цінностей, яка знаходиться в використанні в усіх вікових групах, надана батьківською громадою. Батьківська громада, Рада закладу, піклувальна рада ДНЗ внесли великий внесок в зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ №14 «Дзвінчок» (ремонт групових приміщень, оновлення інтер'єру, придбання спортивного обладнання для фізкультурного залу та майданчику тощо).
Але разом з тим, потребує подальшої роботи забезпечення стану матеріальної бази закладу. В наступному навчальному році необхідно придбати високоякісне обладнання для ігрових кімнат та дитячих майданчиків, іграшки (деталізовані й умовні), ігрові модулі, макети тощо. Серйозною проблемою залишається заміна віконних рам та дверей, модернізація штучного освітлення.

ЗАБЕЗПЕЧЕННІСТЬ КОМП'ЮТЕРАМИ ТА ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ, ЕФЕКТИВНІСТЬ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ, А ТАКОЖ В УПРАВЛІНСЬКО-МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ.

Комп'ютеризація дошкільного закладу є задовільною. Кількість повністю укомплектованих комп’ютерів в ДНЗ№ 14 «Дзвіночок» – 4. Всі з них придбані у період з 2004 по 2012 роки. Програмне забезпечення, що використовується у закладі, в повному обсязі забезпечує управлінську діяльність.
Заклад має вихід у світову інформаційну мережу «Інтернет». Педагоги закладу (100%) використовують комп’ютерну техніку у навчальному процесі для копіювання і множення роздаткового та демонстраційного матеріалу. Практичний психолог Яланська К.Ю.використовує комп’ютер безпосередньо для корекційних занять з дітьми.
Адміністрація ДНЗ постійно працює над збагаченням, поповненням матеріально- технічної бази закладу технічними засобами навчання.
Оцінка самоаналізу розділу «Матеріально-технічне утримання» 2,7 б.

ВІДПОВІДНІСТЬ УМОВ ДОТРИМАННЯ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ ПРАЦІ.
Організація роботи з охорони праці в дошкільному навчальному закладі (ясел-садку) № 14 «Дзвіночок» проводиться за Законом України «Про охорону праці», згідно з «Положенням про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах та закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці, яка закладена в «Положенні про організацію охорони праці в ДНЗ № 14 «Дзвіночок».. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи,зазначені у плані, щодо охорони здоров’я учасників навчально-виховного процесу:
• охорона праці;
• пожежна безпека;
• дитячий травматизм.
З метою формування навичок здорового способу життя та запобігання порушень техніки безпеки працівниками закладу в річному плані роботи в розділі «Охорона життя і здоров’я дошкільників» плануються заходи щодо попередження дитячого травматизму. Робота планується в трьох напрямках:
• із працівниками ДНЗ;
• із вихованцями;
• з батьками.
Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:
• роботу з охорони праці;
• роботу з пожежної безпеки;
• роботу з попередження дитячого травматизму.
Проводиться системна робота по забезпеченню всіх служб ДНЗ інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ДНЗ.
Налагоджена робота по попередженню дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми.
Один раз на рік проводиться навчання з евакуації згідно «Інструкції дії персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації», яка щорічно складається з урахуванням кадрових змін. Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена з нормативними вимогами.
Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ працівників ДНЗ проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення по перевірці знань з охорони праці.
Забезпечення пожежної безпеки є невід’ємною частиною діяльності працівників ДНЗ щодо охорони життя та здоров’я людей, навколишнього природного середовища.
У чітко визначених місцях приміщення дошкільного закладу знаходяться плани евакуації на випадок пожежі, які погодженні з МНС м.Вознесенська.
Опалення будівлі централізоване, температурний режим в опалювальний період становить +20 С, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам.

ВІДПОВІДНІСТЬ РЕЖИМУ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ПЕДАГОГІЧНИМ І САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИМ ВИМОГАМ І ВИМОГАМ ОХОРОНИ ПРАЦІ.

Режим щоденної роботи ДНЗ №14 «Дзвіночок» та тривалість перебування в ньому дітей встановлений виконавчим комітетом згідно з чинними законодавством та з урахуванням потреб громадян міста.
Дошкільний заклад працює за п'ятиденним робочим тижнем, протягом 10,5-ти годин. Вихідні дні – субота, неділя, святкові.
Режим роботи дошкільного навчального закладу №14 «Дзвіночок»
Початок роботи - 7 годин 00 хвилин
Закінчення роботи - 18 годин 00 хвилин
Режим роботи закладу затверджується наказом.
Педагогічне навантаження педагогічних працівників закладу відповідає вимогам Закону України «Про дошкільну освіту» ( стаття 30) та колективного договору. Тижневе навантаження становить:
- вихователі групи загального типу – 30 годин;
- практичного психолога – 40 годин;
- музичного керівника – 24 години;
- інструктора з фізкультури – 30 годин;
- вихователя-методиста – 36 годин;
- керівника гуртка – 18 годин.
Відповідно до Правил внутрішнього трудового розпорядку ДНЗ вихователі працюють по змінах:
І зміна: 7.00 – 13.00
ІІ зміна: 12.00 – 18.00
Технічний та інший персонал закладу працює з тижневим навантаженням 40 годин. Виробничий графік затверджується наказами «Про графік роботи персоналу на навчальний рік». Режим роботи закладу відповідає педагогічним і санітарно-гігієнічним вимогам і вимогам охорони праці.
Медико-санітарне утримання дітей
Медичне обслуговування дітей в дошкільному начальному закладі здійснює лікар Діскант Г.А., сестра медична старша Головко В.І., сестра медична з проведення фізпроцедур Тітова Л.Я.. В своїй роботі вони керуються наказами, інструкціями державних відділів охорони здоров’я, Управління освіти та наказами по КДНЗ.
Медико-профілактична робота здійснюється відповідно до річного плану, затвердженого завідувачем закладу та погодженого начальником Управління освіти Вознесенської міської ради.
У дошкільному закладі постійно виконуються заходи лікувально-профілактичного характеру: антропометрія, перевірка постави, огляд на педикульоз. Планомірно проводиться оцінювання фізичного розвитку дітей. Результати обстеження й оцінки стану здоров’я дитини обов’язково доводяться до відома їх батьків.
Ведеться розподіл дітей за групами здоров’я, щомісячно аналізується стан захворюваності дітей. Аналіз причин захворюваності дітей, динаміка їх стану здоров’я допомагають виявити слабкі сторони в організації лікувально-профілактичної допомоги дітям і скласти план заходів, спрямованих на покращення стану їх здоров’я, зниження проценту захворюваності. Враховуючи стан здоров’я дітей, в дошкільному закладі використовуються різні форми лікувально-профілактичної та оздоровчої роботи.
1. Контроль за станом здоров’я дітей здійснюється трьома шляхами:
- Правильна організація ранкового прийому в присутності сестри медичної старшої Розроблено пам’ятки для вихователів про вранішній фільтр прийому дітей до групи.
- Щоденно лікарем проводиться огляд дошкільників по групах.
- Протягом дня ведуться спостереження за фізичним станом дітей вихователями груп.
2. Медичний контроль за станом фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі включає:
- Динамічне спостереження за станом здоров’я й фізичним розвитком дітей.
- Медичний контроль за організацією рухового режиму.
- Систематичний контроль за організацією та проведенням харчування дітей.
Упродовж п’яти років не було зареєстровано випадків захворювань на туберкульоз, вірусний гепатит, коклюш, кір. Згідно з річним планом дошкільного закладу лікар Діскант Г.А., сестра медична старша Головко В.І.. проводять серед працівників закладу та з батьками вихованців закладу санітарно-просвітницьку роботу.
Систематично в плановому порядку та за епідеміологічними показниками санітарний стан дошкільного закладу контролюється районною санепідемстанцією, про що свідчать записи у санітарному журналі дошкільного закладу. Адміністративних і дисциплінарних покарань з боку СЕС за останні ріки не було зареєстровано. Звітність надається своєчасно
Організація харчування в ДНЗ
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227. У ДНЗ працює досвідчений, висококваліфікований медичний персонал та кухарі. Про їх роботу говорять результати – за цей навчальний рік за результатами перевірок СЕС грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей на виявлено..
Виконання натуральних норм харчування за 2012 рік по всіх основних продуктах ( м'ясо, масло, риба, овочі, соки, крупи, цукор) 95-100%.
Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.
У закладі харчуються діти пільгових категорій:

- багатодітні сім’ї (50% від вартості харчування): - 10;
Кількість дітей, які протягом року отримували дієтичне харчування:
9 чол. - 4% від загальної кількості дітей.

Оцінка самоаналізу розділу «Медико-санітарне утримання дітей» 2,6 б.

Наявність центрів з різних видів діяльності

Адміністрацією та педагогічним колективом ДНЗ № 14 «Дзвіночок» створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі.
Оформлення групових приміщень, кабінетів, залів є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.
Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної з 8 груп дитячого садочка відповідає вибраній назві: групи. При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях врахована його величезна значимість для становлення особистості.
Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметного середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально.
Для того, щоб розділити групову кімнату на окремі центри, використовуються різні предмети обстановки: невисокі шафи, полички, куби, ширми, спеціально створенні ігрові та сенсорні стінки.
Підбір ігор та іграшок в різних вікових групах відповідає «Типовому переліку», рекомендованому Міністерством освіти і науки України.
Навчально-виховний процес у групах ДНЗ забезпечений необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до вимог програми
У кожній віковій групі створено міні-методичний кабінет, де накопичено і систематизовано весь дидактичний, наочний матеріал для організації навчально-виховного процесу з дітьми відповідного дошкільного віку.
Інформація про зміст міні-методичних кабінетів відображена у спеціальних паспортах, де по кожному розділі програми вказані наявність відповідної методичної літератури, художньої дитячої літератури, дидактичних ігор, демонстраційного і роздаткового матеріалів. В кожній віковій групі розроблені картотеки дидактичних ігор по всіх розділах програми, картотеки рухливих ігор (з урахуванням основного руху).
У кожній групі дошкільного закладу використовують технічні засоби навчання: магнітофон, діапроектор, комп»ютер
Активний пошук педагогами креативних технологій побудови розвивального життєвого простору сприяв створенню в ДНЗ продуктивного предметно – ігрового розвивального середовища. А творчий підхід педагогів до оснащення такого середовища зробив його змістовним, динамічним, характерним: меблі – трансформери, розвивальні лабіринти, куби – загадки, креативні замки. За результатами моніторингу рівень наповнення ігрового середовища становить 98%. В закладі також створені додаткові розвивальні центри:
• Центр театралізованої і музичної діяльності
• Центр сенсорики (колір, форма, величина, шнурівка, застібки, нанизування тощо)
• Центр рухової діяльності (м’ячі, кеглі, обручі, прапорці, стрічки на паличках, шапочки, маски тощо)
• Центр трудової діяльності - знаряддя та атрибутика для побу¬тової праці, самообслуговування, праці в природі, ручної праці.
• Центр ігрової діяльності - сюжетно-рольові, будівельно-конс¬трукторські, настільні, друковані, театралізовані ігри та різноманітна атрибутика для ігор фантазування тощо
• Центр розвиваючого навчання
• Центр художньо-мистецької діяльності
• В ясельних і молодших групах – куточки для ігор з піском і водою
• З молодшої групи – центр емоційного розвантаження дітей або куточок настрою
• Центр психологічного розвантаження.
• Центр здоров'я — спортивний та валеологічний куточки

• .Центр пізнавальної діяльності — куточки: «Цікава математика», «Читайлик», «Науковий», «Екологічний».
Предметно - ігрове середовище сприяє всебічному розвитку вихованців та відповідає вимогам програми. Ігрові центри обладнано в достатній кількості навчальним та ігровим матеріалом
Використання центрів діяльності дає можливість більш індивідуалізувати навчання дітей. Адже індивідуалізація навчально-виховного процесу - є основою особистісно-орієнтованої дошкільної освіти. Центри діяльності дають дітям змогу індивідуалізувати заняття для самих себе, виходячи зі своїх вмінь та інтересів. Наприклад, у центрі мистецької діяльності одна дитина рве папір, тоді як інша користується ножицями для того, щоб вирізати складну фігуру. В центрі маніпулятивних ігор одна дитина обирає мозаїку з чотирьох елементів, а інша - коробку з двадцятьма п'ятьма елементами гри «склади малюнок». Вихователь спостерігає за дітьми й фіксує їх рівень розвитку. З часом він дає дітям складніші матеріали або, якщо це потрібно, надає більш безпосередню допомогу у формуванні необхідних вмінь.
Центр мистецької діяльності заохочує дітей до розвитку й використання їх власної творчості та отримання задоволення від користування новими матеріалами і тактильних відчуттів. До матеріалів у цьому центрі належатm: фарби, папір, ножиці, фломастери, різнокольорова крейда, тканина і шматочки різної сировини для склеювання й ліплення.. Цей центр стимулює розвиток творчості, вербального і невербального спілкування, самосвідомості, малої та великої моторики й інтелектуальних вмінь.
Центр гри з блоками містить кубики різного розміру й форми для створення уявних або пізнаваних форм, наприклад: будинки, міста, ферми, зоопарки. Діти вивчають багато різних речей, будуючи конструкції з блоків. Розширюються математичні навички, розвивається мислення, покращується вміння розв'язувати соціальні проблеми. При цьому використовується творчість, розвивається уява, увага, здатність до концентрації. І вихователі,
Центр сюжетно-рольових ігор та драматизації пропонує дітям різноманітний одяг та інший реквізит, що заохочує дітей розігрувати те, що вони бачать у своєму житті, допомагає розуміти світ і пробувати в ньому різні ролі. Предмети в цьому центрі підбираються вихователями. Протягом одного тижня вони можуть додавати сюди предмети для миття, іншим разом це будуть речі для того, щоб гратися в космонавтів або циркових акторів; також це може бути набір предметів для догляду за тваринами. Вибір предметів залежить від тих інтересів, які виявляють діти.
Центр навчання грамоти містить книжки і матеріали для вироблення навичок слухання й письма. Цей куточок є тихим, де діти можуть переглядати книжки, читати один одному або вихователь чи хтось із батьків-добровольців читатиме їм.
Література в дошкільному закладі використовується впродовж: всього дня. Дітям пропонується створювати свої власні книжки та вигадувати, розігрувати і слухати оповідання.
Центр математики / маніпулятивних ігор містить матеріали, які діти можуть брати окремо і складати їх, наприклад ігри „склади малюнок" і малі кубики. У цьому центрі є також ігри, які допомагають дітям вчитися співставляти й з'єднувати, рахувати й розкладати за категоріями; створювати свої власні ігри і розвивати навички мовлення. Заняття в цьому центрі допомагають дітям розвивати свої інтелектуальні здібності, малу моторику і координацію очей та рук. Тут також розвиваються суспільні навички у спільній роботі, обговоренні та розв'язанні проблем.
Музика використовується протягом усього дня для об'єднання занять. Співи, рухи, танці, музичні інструменти або тихе слухання музики привносять елемент прекрасного у денну програму. Музика підсилює почуття, вчить ритму, лічбі та мовним структурам, зміцнює малу і велику моторику і дає простір для творчості.
Заняття на свіжому повітрі є критичною частиною, денного розкладу. Все, що буде вивчене і викладене у групі, може робитися і надворі. Діти можуть розвивати соціальні навички, пізнавати природу і розвивати свої знання з математики. Вони також вчаться користуватися своєю малою і великою моторикою під час ігор на свіжому повітрі. Творчість виявляється під час театральних ігор та групових занять. На свіжому повітрі можуть відбуватися такі заняття, як готування і споживання їжі, догляд за садовими рослинами, малювання, постановка театральних сценок, ігри зі сніжками та глиною, стрибки через калюжі. Екскурсії до таких закладів у мікрорайоні, як магазин або пожежна частина, є безпосередніми навчальними заняттями для дітей. Заняття на свіжому повітрі забезпечують багато можливостей для того, щоб діти вивчали навколишній світ і допомагають їм зрозуміти, як вони мають увійти в цей світ. Заняття на свіжому повітрі розглядаються як продовження занять у груповій кімнаті, а тому їх потрібно планувати так само ретельно, як і заняття в групі.
Центр гри з піском та водою — як у приміщенні, біля столу для таких ігор, так і надворі, в пісочниці — відіграє велику роль у навчанні дітей. Цей центр надає дітям безліч можливостей для реалізації своїх уявлень. Користуючись цими матеріалами, діти творять, думають і спілкуються між собою. Вони використовують свою велику і малу моторику. У цьому центрі використовуються лопатки, сита, лійки, черпаки. Тут розвиваються математичні поняття, наукові ідеї та творчість.
Дослідницько-природознавчий центр використовується для прямого задоволення цікавості дітей до явищ природи і знайдених фізичних об'єктів. Вихователь обладнав місце в груповій кімнаті для демонстрації та використання цих захоплюючих «цінностей». Такий центр діяльності часто змінюється відповідно до зміни інтересів, пори року чи тематичних занять. Через матеріали цього центру знайомлять дітей з такими фізичними властивостями тіл, як магнетизм, вологість, закон гравітації тощо.
Навчання відбувається на основі досягнень природничих наук, коли діти досліджують навколишній світ: дерева, рослини, тварини. Роль вихователя полягає в підсиленні наукового процесу.
Матеріали з різних центрів переміщуються від одного центру до іншого. Вихователі змінюють матеріали в центрах діяльності протягом всього року, відповідно до інтересів і рівня розвитку дітей.


Оцінка самоаналізу розділу «Наявність центрів з різних видів діяльності» 2,8 б.
Загальна оцінка самоаналізу розділу «Матеріально-технічне та медико-соціальне забезпечення дітей» 2,7 б.

Рівень - достатній


Завідувач КДНЗ № 14 «Дзвіночок» ____________________Г.К.Калініченко

Категорія: Статті » Керівнику

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.
<
  • публікацій: 0
  • коментарів: 0
  • ICQ:
21 сентября 2013 22:42

Любов

Цитата
  • Група: Гости
  • Реєстрація: --
 
хочу скачати ваш самоаналіз

<
  • публікацій: 0
  • коментарів: 0
  • ICQ:
11 января 2014 12:14

анна

Цитата
  • Група: Гости
  • Реєстрація: --
 
Дуже обширний і корисний самоаналіз!!! Розумно викладена інформація про днз!!!


Добавление комментария

Ім´я:*
E-Mail:*
Коментар:
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Питання:
Скільки буде 5+3 = ?
Відповідь:*
Введіть код: *