Світ прекрасного в життєдіяльності дитини

Автор: Galina опубліковано: 31-10-2011, 03:37, переглядів: 3322

0
Кутузова С.В
Музичний керівник КДНЗ №14


Щоранку розпочинає «Дзвіночок» свій день приємною метушнею дітлахів, вихователів, щоб кожний крок, зроблений нашими вихованцями міг не лише сформувати їхнє особливе бачення світу, а й виплекати гармонійно розвинену, впевнену в собі й цілеспрямовану людину. Щоб дитина виросла чуйною, милосердною, могла здійснювати добрі вчинки і співпереживати, радіти від щирого серця, ми, дорослі – вихователі «Дзвіночка» оточуємо її любов’ю та красою. Невичерпним джерелом такої краси віддавна є мистецтво – живопис, театр, музика. Наше завдання – допомогти дитині пізнати спадщину рідної культури і зробити її своїм духовним надбанням. Тому одним із основних напрямків нашого дошкільного закладу є художньо-естетичний, який включає в себе створення умов для естетичного розвитку дитини, для розвитку творчих здібностей
Для духовного та естетичного розвитку малюків у нас працює музичний зал, де проводяться музичні заняття, метою яких є створення творчого середовища, в якому дитина розвивається емоційно, творчо та вільно, заняття з хореографії.
Формами організації художньо-естетичного напрямку виховання у дитсадку є :
- Гурток музично – драматичної діяльності «Джерельце», який сприяє естетичному розвитку дитини, збагачує дітей новими уявленнями, формує духовну культуру, розвиває художню творчість.
- Вокальний гурток «Веселі нотки»;
- Гурток з оркестру «Музичний струмочок».
Це все допомагає особистості дитини розкритися.
Музичне виховання в «Дзвіночку» починається з І молодшої групи і здійснюється за програмами «Зернятко», «Дитина у дошкільні роки», Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні . А також використовуємо в своїй роботі методику Карла Орфа, яка має назву «Елементарне музикування», тобто просте і доступне дітям. Під «музикуванням» К.Орф розумів глибокий зв’язок музики, рухів та мовлення. Ці програми, методики, та коментар визначають об’єм знань, навичок і вмінь по всіх видах музичної діяльності: співах, слуханню музики, музично – ритмічних рухах, грі на дитячих музичних інструментах. Для того, щоб успішно виконати завдання, поставленні програмами, намагаємось, щоб музичні заняття були насичені, мали виховну мету.
Чарівні звуки музики – не лишають байдужими ані дорослих, ані малих. Завітайте на музичні заняття «Дзвіночка»!
На музичних заняттях здійснюється розвиток дитини у декількох напрямках:
- розвиток творчого мислення;
- ритміка, пластика, танцювальна імпровізація;
- розвиток особистісних якостей;
- основи акторської майстерності;
- розвиток творчого потенціалу.
На заняттях діти вчаться бачити прекрасне та насолоджуватись красою в усіх її проявах, навчаються розуміти та насолоджуватись класичною музикою, балетом.
Заняття музично – драматичного гуртка «Джерельце» допомагають у доступній дітям дошкільного віку формі перевтілитися у сценічний образ за допомогою найрізноманітніших способів. Спостереження свідчать, що художньо-творчі здібності мають місце не тільки в тому, що дитина відтворює та передає художні враження, але і в тому, що вона намагається зробити це правдиво. Важливою умовою успішності театрально – ігрової діяльності є організація предметно – ігрового середовища. Демонстраційний матеріал музично – драматичного гуртка відповідає основним вимогам:
- у дошкільному закладі руками вихователів виготовлено багато видів театру (пальчиковий театр, театр на рукавичках, на ложках, настінний театр, ляльки – бібабо, об’ємні ляльки і багато інших);
- костюми персонажів казок зрозумілі, привабливі, викликають інтерес та бажання гратися з ними;
- у кожній віковій групі є ігровий куточок, де зібрано театралізовані ігри відповідно віку і програми. Дає вистави наш театр «Джерельце», актори якого – педагоги дитячого садка та діти.
Українські музично – хореографічні традиції гармонійно впливають на музично – руховий і особистісний розвиток дитини – дошкільника, формують глибинну національну пам’ять, стають духовними опорами у житті дитини. Для забезпечення музично – рухового розвитку дітей на заняттях хореографії використовуємо різні види музично – рухової діяльності – хоровод, танець, гру – забаву, вправу, етюд. Зміст і тематика найрізноманітніша, вони відображають основні сфери діяльності – природу та її явища, оточуюче і суспільне життя людей, їхні почуття, стосунки. Під час залучення дітей до хореографії здійснюється комплексний і гармонійний вплив на розвиток особистості дитини загалом і музично – руховий розвиток
зокрема. Ще Платон говорив «Виховання має бути спроможним зробити і тіла і душі найчудовішими та найкращими».
Наші діти – чуйні, ніжні, сприйнятливі серця. Десь в найпотаємнішому куточку серця у кожної дитини є своя струна, вона звучить на свій лад, і, щоб серце кожної дитини відгукнулося, в «Дзвіночку» працює вокальний гурток «Веселі нотки», завдання якого – розвивати природну музикальність. Співаючи в ансамблі, вчимо дітей виразного виконання пісень, розвиваємо музичний слух, слухову увагу, привчаємо виконувати пісні із супроводом і без, розвиваємо голос на основі природного звучання, розширюємо діапазон. Таким чином у дітей з’являється почуття задоволення й радості від співу, що в свою чергу розвиває естетичні і моральні почуття.
Створюючи гурток «Музичний струмочок», ми звернулися до всесвітньо відомої програми музичного виховання, створеної німецьким композитором Карлом Орфом. Педагогічна ідея К.Орфа полягає у тому, щоб підвести дітей до самостійного створення музики та супроводу. Характер музики для дитячих інструментів народжується із самої гри на них. Важливе значення має імпровізація, що виникає на цій основі. Імпровізаційні вправи дають змогу дитині безпосередньо виявити себе в музиці. Тому гурток оркестру побудований на елементарному музикуванні, де головне місце займає ритм та музично – ритмічне виховання. В основі гурткової роботи є створення всіх умов для максимального прояву активності, творчого самовираження дитини. Мета гуртка «Музичний струмочок» - допомогти дітям увійти в світ музики, знайти свої особисті форми спілкування з нею, відчути і пережити її емоційно, як радість та задоволення, сприяти засвоєнню музичних знань в ігровій практиці.
Свято в житті дитини – це той радісний і барвистий острівок у плинному житті, до якого завжди прагнеш і який назавжди залишається з дітьми. Де свято – там сміх і радість, позитивні емоції, щасливі хвилини, приємні хвилювання, здійснення бажань. Такі події надовго запам’ятовуються дітям, пробуджують в дитячих сердечках добро і радість, любов і надію, бажання стати кращими.
У житті «Дзвіночка» свята посідають особливе місце. З великим нетерпінням діти чекають особисті бенефіси, розваги, конкурси, родинні свята. Для дорослих і дітей це визначна подія, і яким воно буде – яскравим, світлим, добрим, урочистим – залежить від усіх нас.
В святкових дійствах беруть участь усі наші вихованці – адже немає не талановитих дітей. Для кожного маленького актора є своя роль: для жвавих більша, складніша, для сором’язливих – менша, простіша. Але це роль! Найбільшими помічниками в організації свят є батьки наших дітей. На них лягає турбота по пошиттю костюмів, підготовці атрибутів, аксесуарів. Крім того, вони випробують себе і як актори, приймають участь у казках, розвагах
Музично - театралізовані свята, які є обов’язковою складовою нашого дошкільного закладу, дають змогу залучати малят до спільних з родиною, педагогами святкових переживань, до вираження радісних почуттів, заохочують дітей до особистої ініціативи, створюють піднесений настрій для себе та інших власними зусиллями. Завдяки святковим дійствам ми, дорослі, виховуємо стійкий інтерес до народних свят, національних костюмів. Музика, як головний компонент свята, створює емоційний настрій.
Діти, беручи участь у святкових дійствах, природно сприймають мову класичної музики, прекрасної літератури, танців. І це стає для них настільки природним, як повсякденні справи та розмови. Свята відкривають у кожній дитині творчу, художню обдарованість, яка неодмінно сповнить її життя смислом, зробить її щасливою, захопленою та вільною.
Для того, щоб у дітей з’явилося бажання займатися різними видами музичної діяльності, створюємо для дітей творчий настрій, сприятливу атмосферу, казкове середовище. Музика, в даному разі, є засобом або інструментом для розвитку особистості та допомагає максимально розвинути закладений у дитині природою потенціал, розкрити її багаточисельні таланти.
Увага до дитини, турбота про її розвиток, здібності, особистісні якості, нахили – найважливіше у роботі нашого дошкільного закладу.
Якщо наші малюки самі складатимуть вірші, будуть імпровізувати у танцях, виявлять бажання складати музику - це означає, що ми пробуджуємо в дітях творців, які будуть створювати цей світ – світ прекрасного.

Категорія: Статті » Музичному керівнику

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.

Добавление комментария

Ім´я:*
E-Mail:*
Коментар:
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Питання:
Скільки буде 5+3 = ?
Відповідь:*
Введіть код: *